Az írásbeli kommunikáció értékelési szempontjai
B2 szint
_ Pontszám |
NYELVHELYESSÉG (morfológia, szintaxis) |
ÍRÁSBELISÉG (szövegtagolás és helyesírás) |
SZÓKINCS (terjedelme és mozgósítása) |
STÍLUS (pragmatikai és szociolingvisztikai árnyaltság) |
KOMMUNIKATÍV HATÉKONYSÁG (a helyzetnek megfelelő feladatmegoldás) |
5 |
Szintaktikai/morfológiai megkülönböztetések/eszközök intelligens és találó használata. Változatos szerkezetek. Majdnem semmi pontatlanság.
|
Biztonságosan értelmezhető mondat- és szövegtagolás (a központozás és a bekezdések helyes használatával); minimális (és sohasem értelemzavaró) helyesírási hibák. |
Teljes terjedelmű szókincs. Teljesen odaillő lexika (beleértve formális, informális, speciális vagy idiomatikus részeket). |
Az összes gondolat odaillő és találóan szerkesztett közlése. A stílus és a regiszter teljesen megfelelő. Stilisztikai és kohéziós eszközök hatékony használata. |
Maximális hatékonyságú feladatmegoldás és a közlés könnyedsége. A tartalom teljesen megfelelő és odaillő. |
4 |
|
|
|
|
|
3 |
Megfelelő szerkezetek adekvát használata. Némi pontatlanság a nyelvtanban, de ezek nem akadályozzák a megértést. |
Hiányos mondat- és szövegtagolás (következetlen központozással); számos (de nem igazán értelemzavaró) helyesírási hibával. |
Adekvát szókincs-használat. Alkalmankénti téves választás vagy hiba, amely azonban nem zavarja meg súlyosan a megértést. |
A tartalom adekvát szerkesztése. Témának megfelelő stílus. A stilisztikai és kohéziós eszközök találó használata. |
A feladat kielégítő kezelése. Minimális tartalom / kis kihagyások. Lehetséges, hogy a tartalom egy része fölösleges, vagy nem odaillő, de ezek nem teszik lehetetlenné a feladatmegoldást. |
2 |
|
|
|
|
|
1 |
Korlátozott szerkezetek. Túlzott pontatlanság, a nyelvtani szerkesztés hiánya. |
Értelemtorzító tagolatlanság (hiányzó központozás és bekezdéshasználat); feltűnően sok (köztük értelemzavaró) helyesírási hiba |
A szókincs túl korlátozott terjedelme és/vagy sok irreleváns/téves szó és/vagy indokolatlan ismétlés. |
A tartalom nem megfelelő szerkesztése és/vagy nem megfelelő stílus és regiszter. |
A feladat nem kielégítő teljesítése. Némi oda nem illő vagy helytelen tartalom, vagy számos kihagyás, vagy a feladat teljes félreértése és ezért helytelen végrehajtása. |
0 |
|
|
|
|
|