Fogalmazásminta – német B1

 deb11deb1_2

Az írásbeli kommunikáció értékelési szempontjai
B1 szint

_

Pontszámok

 

NYELVHELYESSÉG

(morfológia, szintaxis)

 

ÍRÁSBELISÉG

(szövegtagolás és helyesírás)

 

SZÓKINCS

(terjedelme és mozgósítása)

 

STÍLUS

(pragmatikai és szociolingvisztikai árnyaltság)

 

KOMMUNIKATÍV HATÉKONYSÁG

(a helyzetnek megfelelő feladatmegoldás)

 

 

5

A szintre korlátozódó szintaktikai/morfológiai eszközök és szerkezetek nagyon pontos és találó használata.

Értelemtükröző mondat- és szövegtagolás (a központozás és a bekezdések helyes használatában); nincsenek értelemzavaró helyesírási hibák.

A szókincs témához illő mozgósítása. Egyes idiómák és/vagy speciális szókincselemek használata.

Az odaillő tartalom teljesen adekvát használata. Jól szerkesztett. A megfelelő alapregiszter, stílus és kohéziós eszközök magabiztos kezelése.

Teljesen pontosan és könnyedén kezelt feladatmegoldás. A tartalom tökéletesen megfelelő és témába vágó.

4

 

 

3

A szintaktikai/morfológiai eszközök és szerkezetek pontos és adekvát használata. Számos nyelvtani pontatlanság, de ezek csak kissé nehezítik meg a megértést.

Értelmezhető mondat- és szövegtagolás (következetlen központozással); számos (de csak ritkán értelemzavaró) helyesírási hibával.

A témának megfelelő szókincs. Kevés idióma. Néhány tévesen választott kifejezési eszköz, de a teljes megértést ez nem zavarja.

A tartalom adekvát elrendezése és némi bizonyítéka az odaillő alapregiszternek, stílusnak és kohéziós eszközöknek.

Adekvát és egyértelmű közlés. Gyakran minimális tartalomközvetítés. Némi tévedés előfordul, de ez  nem akadályozza a teljes közlést. Lehetséges pár kisebb kihagyás.

2

 

 

 

1

A szerkezetek (ismétlődésekben is megmutatkozó) nagyon korlátozott skálája. Elfogadhatatlan számú pontatlanság, melyek negatívan befolyásolják a megértést.

Értelmezhetetlen szöveghez vezető tagolatlanság; hemzsegő (és helyenként kifejezetten zavaró hatású) helyesírási hibák.

A szókincs terjedelme és megválasztása nem adekvát a szinthez és témához. Irreleváns/téves szóhasználat és/vagy gyakori szóismétlés.

A tartalom gyenge, hiányzó rendezése. Semmi jele az odaillő alapregiszternek, stílusnak és kohéziós eszközöknek.

A feladatot nem vagy csak részben fejezi be, vagy nem próbálja meg és /vagy félreérti. Előre betanult, de oda nem illő anyag esetleges használata.

0

loading
loading