Az írásbeli kommunikáció értékelési szempontjai
B1 szint
_ Pontszámok |
NYELVHELYESSÉG (morfológia, szintaxis) |
ÍRÁSBELISÉG (szövegtagolás és helyesírás) |
SZÓKINCS (terjedelme és mozgósítása) |
STÍLUS (pragmatikai és szociolingvisztikai árnyaltság) |
KOMMUNIKATÍV HATÉKONYSÁG (a helyzetnek megfelelő feladatmegoldás) |
5 |
A szintre korlátozódó szintaktikai/morfológiai eszközök és szerkezetek nagyon pontos és találó használata.
|
Értelemtükröző mondat- és szövegtagolás (a központozás és a bekezdések helyes használatában); nincsenek értelemzavaró helyesírási hibák. |
A szókincs témához illő mozgósítása. Egyes idiómák és/vagy speciális szókincselemek használata. |
Az odaillő tartalom teljesen adekvát használata. Jól szerkesztett. A megfelelő alapregiszter, stílus és kohéziós eszközök magabiztos kezelése. |
Teljesen pontosan és könnyedén kezelt feladatmegoldás. A tartalom tökéletesen megfelelő és témába vágó. |
4 |
|||||
3 |
A szintaktikai/morfológiai eszközök és szerkezetek pontos és adekvát használata. Számos nyelvtani pontatlanság, de ezek csak kissé nehezítik meg a megértést. |
Értelmezhető mondat- és szövegtagolás (következetlen központozással); számos (de csak ritkán értelemzavaró) helyesírási hibával. |
A témának megfelelő szókincs. Kevés idióma. Néhány tévesen választott kifejezési eszköz, de a teljes megértést ez nem zavarja. |
A tartalom adekvát elrendezése és némi bizonyítéka az odaillő alapregiszternek, stílusnak és kohéziós eszközöknek. |
Adekvát és egyértelmű közlés. Gyakran minimális tartalomközvetítés. Némi tévedés előfordul, de ez nem akadályozza a teljes közlést. Lehetséges pár kisebb kihagyás. |
2 |
|||||
1 |
A szerkezetek (ismétlődésekben is megmutatkozó) nagyon korlátozott skálája. Elfogadhatatlan számú pontatlanság, melyek negatívan befolyásolják a megértést. |
Értelmezhetetlen szöveghez vezető tagolatlanság; hemzsegő (és helyenként kifejezetten zavaró hatású) helyesírási hibák. |
A szókincs terjedelme és megválasztása nem adekvát a szinthez és témához. Irreleváns/téves szóhasználat és/vagy gyakori szóismétlés. |
A tartalom gyenge, hiányzó rendezése. Semmi jele az odaillő alapregiszternek, stílusnak és kohéziós eszközöknek. |
A feladatot nem vagy csak részben fejezi be, vagy nem próbálja meg és /vagy félreérti. Előre betanult, de oda nem illő anyag esetleges használata. |
0 |